onsdag 2 april 2008

shesmovedon av Porcupine Tree

Ja, jag vet att jag gav några löften som jag inte riktigt har efterlevt nu på kvällen, men bättre sent än aldrig som någon okänd sa, och som nu citeras i hela världen.

Jag fick ett efterlängtat samtal nu på kvällen från en mycket trött gruppchef i tjänst. Han hade tydligen ett möte vid tio ikväll, där han skulle få veta om det skulle bli visitation. Om det skulle bli det, skulle han gå runt till hela kompaniet och informera dem. Det är mellan 150 och 200 personer. Efter det skulle han antagligen inte heller kunna sova, eftersom några i hans grupp var ute och söp för att en kille fyllde år. Jag tycker synd om honom. Han var dödstrött redan när jag pratade med honom vid halv nio. Han fungerar inte så bra när han har sömnbrist, och vad värre är så måste han ta igen den sömnbristen helt innan han mår bra. Det brukar ta hela helgen. Sedan är han tillbaka i dåliga sömnrutiner i lumpen, och så fortsätter det. En himla ond cirkel, måste jag säga. Jag däremot tar ofta inte igen sömnbrister. Om jag sover normala åtta-nio timmar nästa natt blir det bra, trots att jag bara sov två natten innan. Jag vet inte riktigt vad som är bäst i slutändan (för hälsan alltså), hans sömnbehov eller mitt. Just nu är jag dock väldigt trött, men sov ändå bra igår natt. Somnade vid ett, sov till nio, så det var helt acceptabelt. Kanske har varit en ansträngande dag.

Det var en modevisning på Schillerska idag som jag och Julia satt och tittade på, sådär appropå ingenting. Det påminde mig på ett sätt om framtiden. Jag tänkte på att om någon skulle fråga mig om mitt drömjobb, skulle svaret ironiskt nog bli att jag inte hade något, eftersom det inte går att uppnå. Men det heter ju drömjobb, så varför skulle jag då inte kunna erkänna vad jag vill, på grund av att det inte är möjligt? Helt sjukt. Jag är helt körd ibland. Det är korkat att vara för förnuftig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har haft konstig dygnsrytm hela påsklovet, vaknat vid två-tre och somnat vid fem. Det tar tid att ställa om sig, usch!
Missade modevisningen, men hörde att den var bra.
Vad är egentligen ditt drömjobb? Mitt är stadsminister :P
Nu ska jag kolla Espresso Houses aktiemarknad :D
Stor Kram!

Anonym sa...

Jag tror att man kan vara modell trots att man inte är lång.
Du är fotogenisk och det är väl huvudsaken?

Ska du med på Peace&Love eller?
Hade varit SJUKT kul :D