onsdag 9 april 2008

Visit på Hvitfeldtska

Efter skolan idag begav jag mig till Hvitfeldtska för att hälsa på folk i min gamla klass. Jag saknar dem. :] Men först gick jag till receptionen på Hvitfeldtska och bokade biljetter till mig och mamma till Figaros bröllop (en opera som min gamla klass och parallellklassen sätter upp som Sceniskt musikprojekt) på Artisten. Kl. 19.00.
Efter det gick jag ner till ghettot och hittade bl.a. Karin där. De hade precis lastat in en massa kulisser som skulle transporteras till Artisten. Sedan var det av till Södra Aulan. Där var repetitionerna inför operan i full gång, så jag satt och tittade i några timmar. Ska bli väldigt roligt att se hela imorgon. Kändes rätt bra att se lite innan, eftersom det ger lite "behind the scenes-känsla" när man ser den på riktigt sedan. Dessutom fick jag lite av handlingen förklarat för mig, vilket innebär att det blir lättare att hänga med imorgon. :P
Många var riktigt bra. Elisabeth förvånade mig, hon har en väldigt fin, vacker röst, inte riktigt den vanliga, starka operarösten, lite annorlunda, och väldigt behaglig att lyssna på. Jag har inte hört henne sjunga riktigt innan, var väl därför jag blev så påverkad av just hennes röst. :]

Vi fick studentmössorna idag, dessutom. Uppsalamodellen ser ut som en tågkonduktörsmössa, som vissa sa redan när vi beställde, men vad fan, det är en dag. Man har råd att se skum ut i en dag. ;] Vi får väl ha den på sne, vi som valde den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi kommer att vara snyggast i alla fall ;)