måndag 21 april 2008

Stresspluggning, ironiskt nog.

Ooops. Inte så mycket pluggning på G här, trots att vi har ett psykologiprov imorgon eftermiddag. På stress i psykologisk och neurofysiologisk belysning. Jag har läst igenom häftet några gånger till, men det är faktiskt väldigt tråkigt. Jag vet dessutom inte riktigt vad jag ska fokusera på, vilket är ett stort problem för mig. Jag behöver veta vilka områden som är viktigast, för det får mig på något sätt att koncentrera mig i högre grad.

Man kan fråga sig varför i helvete jag sitter och skriver om att jag inte pluggar, istället för att plugga. I have no good answers for you. Eller jo, det står i mitt psykologihäfte: jag är beroende av mitt sociala nätverk när jag handskas med stress (tjejer är mer beroende av sociala nätverk än killar är), därför skriver jag om det här: jag ältar helt enkelt problemet istället för att ta itu med det.

Hej då.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Akta dig Hanna, man kan faktiskt dö.

Anonym sa...

"jag ältar helt enkelt problemet istället för att ta itu med det"
Du är ju åtminstone ärlig mot dig själv :]

Galenorewen sa...

Ärlighet varar ju, som man säger, längst. då kanske jag inte dör, trots allt. :]