fredag 4 april 2008

Självkritik of the highest order. Eller inte.

Jag satt och läste Sofias blogg igår, och stötte på ett inlägg om fjortisar som hon skrev. Det fick mig att fundera på när min period egentligen var... Jag själv tycker att det var i sexan och sjuan. De flesta skulle nog säga att det var i åttan och nian, dock, även om jag ser åttan, nian (+ ettan i gymnasiet) som den bästa perioden i mitt liv. Den perioden förknippar jag med att jag var självständig, jag kände mig speciell, men samtidigt var det den perioden då jag har mådde som sämst i hela mitt liv. Det är väl helt enkelt nya ideal som påverkade den skumma omständigheten. Helt sjukt... Men jag har definitivt romantiserat den perioden.


Bild ett: Tagen av Louise, som antagligen var den personen som påverkade mig i min "riktiga" fjortisperiod mest, enligt mig.
Bild 2: Allt det var det hon som skrev, jag har tack och lov aldrig använt mig av ett sånt helvetesspråk. :P Hatar att vissa skriver så...
Här har vi bilder mellan åttan och sommaren inför ettan i gymnasiet.
Bild 3: Skitbild tagen av webcam

Bild 4: Bild tagen av Denise, min kusin, som jag saknar hemskt mycket. Hon är inlagd på en anstalt sedan ca två år tillbaka efter att hon bröt ihop totalt, och jag har inte kunnat träffa henne eftersom hon inte vill träffa någon förutom familjen, i princip. Aspergers syndrom, ska det tydligen vara. Skickat två brev till henne, men inte fått svar. Känner mig helt hjälplös.

Bild 5: UKM riksfinal

Så: vilken bild är värst, tycker ni? I fjortisavseende, menar jag. Vill se vad folk egentligen tycker. (Jag vet att det är en korkad fråga, men jag vill bara veta vad folk anser vara mest fjortis nuförtiden. Har inte så mycket annat att göra just nu. )

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bild nummer två är ju lätt den värsta. Ojoj, om jag skulle kolla igenom mina gamla bilder vet jag inte VAD jag skulle finna.

Anonym sa...

Ja, blondinskämt is the shit!

Anonym sa...

Tack Hanna, du är en trogen läsare.
Jippie!! :D

Anonym sa...

Hanna, nu får du allt skärpa dig. Skriv MER på bloggen. *vill läsa*

Anonym sa...

Åh, jag vill också sååååga. Fast vad ska jag säga? "Du har sjukt dåligt språk i ditt arbete. Vad tänkte du på?"