lördag 29 mars 2008

Sammanfattning 25 mars - Köpenhamn

Ja, jag har varit en dålig bloggare, fy på mig. Men här kommer lite grann om när jag var i Köpenhamn med mamma i veckan, som en slags kompensation. Enjoy.
Jag och mamma fick skjuts ner till Mölndals Bro och tog tåget mot Köpenhamn. Äventyret hade börjat. Jag kände mig lite småsjuk, jag antar att Christopher har smittat mig. Han har varit sjuk konstant sedan han ryckte in.
Kom till stationen. Hittade hotellet. Gick ut, gick på Ströget, åt helstekt oxfilé.
Kollade runt i en massa affärer.Vi hittade en söt affär på en tvärgata som vi ska ta oss tillbaka till när vi är mer på prov-humör. Main mission: hitta vårjacka (lyckades inte vid det tillfället). Vi gick bort mot Nyhavn, promenerade bort mot Kunglige Teatern. Tog en fika. Mission: vänja mig vid kaffe, tog samma sak som mamma (Latte Mocciato) Gick bra efter ett litet tag, när jag hade druckit hälften tills jag hade druckit ca 80 % gick det bra, men sedan så var det för mycket kaffesmak i botten, och så klarade jag inte mer (fick hemska rysningar när jag försökte). Jag hatar verkligen kaffe. Men det luktar ju så gott… Inbillade mig dock att jag kände mig piggare och mer koncentrerad efter det, men det var nog mer en Halo-effekt. Vi traskade på längst med Ströget tillbaka, och gick bl.a. in på Soaked in Luxery, där jag hittade en röd tröja som mamma köpte åt mig. Hon har försökt få mig att köpa en kofta till i evigheter, so mission accomplished för henne. Efter det hittade vi en kamerabutik, där jag kunde köpa batterier till min kamera, så jag började ta lite bilder efter dess. Blev väl bara ca 6 st, men ändå. Önskar jag hade haft batterier innan, för det var en vacker dag. Sedan började det snöa, men som tur var hade vi redan bestämt oss för att ta oss tillbaka till hotellet då. Sitter nu och slappar lite innan vi ska ut och äta. Jag har tagit på mig den nya, röda koftan och fixat till håret. Nu ska vi ut och äta.










Gick och åt på Wagamama, en asiatisk restaurang jag läst om när jag researchade lite innan resan. Rätt billig, god mat och allmänt kul miljö. Vår servitör var en trevlig kille som fick oss att känna oss välkomna, och hela stället var hektiskt, nästan stressigt, men alla verkade vara på bra humör. Om ni ska till Köpenhamn rekommenderar jag faktiskt att ni tar er dit.

Tillbaka till hotellet igen, och sitter och skriver igen. Börjar bli trött. Har precis lagt en ansiktsmask (om ni inte har märkt att jag är en tjej, så får ni fullt med bevis här), och sitter i pyjamas och myser. God natt i förskott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Gött Hanna!
Jag sa ju att du skulle börja med att testa en machiato! ;) *stolt*