fredag 14 mars 2008

Födelsedagsbak och misslyckanden

De senaste dagarna har jag försökt baka lite olika saker, och det jag har lärt mig av det är att jag absolut inte är hemmafrumaterial. Gjort två satser relativt lyckade muffins, en sats kakor där alla utom fyra stycken föll sönder i smulor i ugnen (inte lyckat) och geléhjärtan, som blev lyckade. De smakade väldigt mycket hallon. :] Dock stelnade de inte så mycket som jag hade hoppats, och jag kan därför inte ta med dem till Christopher. Allt är nämligen till honom på hans födelsedag i efterskott. Han fyllde år "idag" (läs: igår) och jag ska till honom "imorgon" (läs: idag). Har suttit och slagit in paket en liten stund nu. Det blev ganska fint. Jag är inte så nöjd med dem, tyvärr, men jag kan faktiskt inte göra så mycket åt det. Eller ja, jag tycker att det är för lite presenter att ge någon på sin 20-årsdag. Inte för att han kommer att bry sig, men ändå... ^.^


I onsdags ringde en trevlig tjej från Metros kontor här i Göteborg och informerade mig om att jag hade vunnit två biljetter till en pjäs på Göteborgs Stadsteater, "Storstadsljus". Hämtade ut den senare samma dag, och gick på den ikväll. Jag bjöd med mamma. Själva storyn var speciell, men inte så väldigt fångande. Gillade dock huvudpersonen. Det speciella med pjäsen var definitivt kulisserna och ljuseffekterna, och allting var väldigt rörligt. I vissa scener såg det verkligen ut som att de var i New York. Ska bli intressant att läsa recensionerna imorgon/i övermorgon. Det var en ganska trevlig kväll.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du skriver så mysigt, Hanna :)