onsdag 7 maj 2008

Den "positiva dagen"

Jag tänkte skriva för att göra Sofia lite glad (eller i alla fall tillfredsställa hennes bloggläsar-behov en aning). So here it goes:

Idag skulle då ha varit min "positiva dag", eftersom jag har varit så himla negativ och nere på sista tiden. Jag tror faktiskt att det är Sofia som har fått stå ut mest, eftersom hon har lyssnat på mig mest. Förlåt, Sofia! Du måste vara mäkta trött på mig nu. :P

Min "positiva dag" har dock inte varit så positiv, trots allt. Men jag har gjort mycket. Var i Kungsbacka imorse för att kolla på en vit klänning jag sett innan, men den såg inte bra ut på. Räknade matte på vägen dit och in till stan. Sedan blev det Kina-lektion, som var intressant. Jag har faktiskt lärt mig mycket, trots att jag inte ska göra provet... Det känns faktiskt som att jag kan koncentrera mig mer på att ta in det han säger, istället för att försöka skriva ner allt han säger och inte missa något. Så nu får jag större förståelse, men mindre papegoja-kunskap, vilket är positivt. Efter det hade vi ett "inför studenten"-möte för alla treor. Lottade ordningen, sjöng stundentsången och farbror polisen informerade om regler. ^.^ Det var en riktigt härlig stämning. En försmak av studenten, kändes det som... Det fick allt annat, det sista man har kvar, att verka mindre viktigt. Hur mycket större är egentligen glädjen över ett MVG i Matematik C än ett VG? Det vet jag faktiskt inte. Något säger mig att det blir det senare, men det orsakar inte världens panik just nu. Folk som kan Matematik C eller högre får gärna komma och hjälpa. ^.^

Testade att sminka mig inför balen innan, men det går inte. Det blir för vardagligt när jag gör det, eftersom jag mest har sånt smink och för att jag är dålig på smink överhuvudtaget. Ska kolla med några vänner om det har tid att komma och hjälpa mig på fredag (vänner som inte ska på balen och därför inte har eget smink att oroa sig för). Dock växer sminkkunniga vänner inte på träd. Sara är väl den jag gärna tar hit i så fall, även om inte hon är ett proffs, direkt... Mer så att jag litar på henne. Några andra frivilliga?

Visst har det varit fint väder idag? Jag har suttit ute och solat nu på eftermiddagen, men det tar lång tid för mig att bli brun. Det vet jag om, så jag satt mest bara och njöt av solen utan agenda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du tillfredsställer mitt bloggbehov något ;)

Vadå negativ dag?
Det låter ju som att din dag har varit bra :)
Jag tror nog att du pallar sminkningen. Har du frågat Liz?

Anonym sa...

Ja, nu har ju balen varit så nu är väl sminkproblemet ur världen ett tag. :P Tur det, för det kan jag inget om. Men matte däremot, så jag finns här om du behöver hjälp med MVG:t. ;)