fredag 30 maj 2008

Studentångest av ett annat slag.

Jag känner hur livet bara glider ur händerna på mig.
Sedan påminner jag mig om verkligheten, och glömmer att se det viktiga.

Jag har suttit och funderat här ikväll, och jag tror att en sak jag hörde på min student var så jävla sann, så det är sorgligt. En sak Linnea sa sådär halvt till mig. Jag förundrades över att de första typ sex-sju kommentarerna i min studentmössa handlade om mitt utseende på ett eller annat sätt, och det sa jag, och då sa Linnea något i stil med "ja, om man är tråkig så är det det folk får skriva om" (med den innebörden, kommer absolut inte ihåg exakt vad hon sa). Och det är så grymt sant att det gör ont. Ja, det gör ont.
Det gör inte ont för att hon sa det på något sätt. Jag tog det fan inte som en förolämpning, nejnej. Bara en ironisk kommentar. ^.^ Men jävlar, det är sant. På ett eller annat sätt.
Nu är det dags att rycka upp sig, nu när målen är suddiga och luddiga. Vad kan jag annars göra?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej vännen. Linneas kommentar stämmer faktiskt inte alls. Bara för att man har en insida av guld, precis som du, så behöver det inte betyda att folk inte kan tycka att man är vacker, för du är verkligen otroligt vacker samtidigt som du är en klok och rolig person med en härlig distans till dig själv på något sätt! Men att du är smart vet du redan, så folk kanske bara vill peppa dig att tro på din egen skönhet också. Ta med dig det i livet hanna, för jag är övertygad om att det kommer gå grymt bra för dig!!