söndag 13 juli 2008

Ett tryck (eller helst flera) för Sofi!

Nu måste jag bara be er alla om en stor tjänst. Jag vet inte om jag har nämnt min vän Sofi här innan, men jag gör det nu. En blond, söt, sprudlande tjej. Hon är alltid glad, t.o.m. när jag såg henne gråta (en gång) så skrattade hon åt sig själv inom en minut, och då var det inget smått hon grät över; hon är helt enkelt en glad människa!

Hon har i alla fall en stor passion för Japan. Och då är det inte bara manga och japansk musik, nej, nej, hon är helt Japan-obsessed. Allt japanskt är bra. Japanska killar, japanska städer, det japanska språket och så vidare. Det är väl inte så ovanligt idag, trots allt...

Jag vet inte om ni har hört talas om att H&M nu äntligen öppnar sin första butik i Japan till hösten (efterlängtat, det vet jag), och för att fira det har de en tävling där en person får åka till Japan i fyra dagar och rapportera från invigningen, etc. Den här tävlingen har Sofi ställt upp i, och det skulle betyda så mycket för henne om hon vann.

Rösta på henne genom att göra så som jag förklarar nedan: http://www.hm.com/se/inspiration__fashion.nhtml#/tokyo08/
1. Klicka på länken (om ni blir omdirigerade till H&M:s startsida så ligger tävlingen under "Inspiration", "Tokyo Competition")
2. Klicka på "see all".
Hon är kandidat nr 81 (scrolla till höger, längst upp i det högra hörnet är hon).
3. Klicka på filmklippet.
4. Tryck på "yes" längst ner till höger där det står "Send to Japan?".


Om man vill vara oschysst så trycker man "no" på alla andra, för då får de minuspoäng (märkte jag när jag testade XD). Det går bara att rösta på en deltagare en gång per IP, men rösta från så många datorer som det bara går, vettja. :P

Ni förstår inte vad det här skulle betyda för henne.
Det roliga är att Sofi faktiskt skulle passa för det här med sin personlighet. Jag håller alla tummar jag har (och allt annat som kan ge tur) för Sofi!

Inga kommentarer: